<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17882046\x26blogName\x3d%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%DA%A9%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D9%85\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://khakynews.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://khakynews.blogspot.com/\x26vt\x3d5032325622530286744', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

اطلاعیه بسیار مهم

از این پس جدید ترین مطالب خاکی دات کام را از طریق آدرس زیر مطالعه کنید که همواره به تازه های خاکی دات کام redirect می شود:

http://weblog.khaky.com

تازه های خاکی دات کام

سخن هفته: بصيرت و فكر عناصر دانش ما را تشكيل مي‌دهند د لذا دانش نه از فكر بدون بصيرت حاصلميشود و نه از بصيرت بدون فكر

[خاکی دات کام] [آرشيو] [پيوندها] [خريد آنلاين] [گالری عکس] [جزيره اسرار] [ کليک][ تبليغات] [ای ميل Email ] [ ياهو مسنجر] [ َ ATOM  ]

 


گرانی يا ارزانی، کدامیک در راه است؟

گرانی يا ارزانی، کدامیک در راه است؟

بنده نه مفسرم، نه مقصرم، نه دانشمند و آدم علوم حساب و کتاب و يا بعبارتی اقتصاد و نه مسئول! از قديما می گفتند برخی آدما عقلشون به چشمشونه ولی من می گم بعضیا هم به گوششون، به لبشون، به دلشون و بالاخره بعضیا هم به ... عقلشون!

تو این وانفسا بدنبال ارزانی رفتم. کجا؟ توی خبرها. اینارو پيدا کردم. حالا نتيجه اش با شما! چه ضرب المثلی به يادتون می افته؟

و اما خبرها که البته تکراری شايد باشد.


گراني نان و بنزين

در حالي که کميسيون برنامه و بودجه مجلس، تصويب کرده که دولت از ابتداي سال آينده حق ندارد از بودجه عمومي براي واردات بنزين استفاده کند، محمد رضا باهنر نايب رئيس مجلس از افزايش احتمالي قيمت نان و بنزين در سال آينده خبر داد. به موجب مصوبه کميسيون برنامه و بودجه مجلس، از سال آينده استفاده از اعتبارات دولتي براي واردات بنزين، ممنوع است. معناي اين مصوبه، حذف يارانه بنزين است. اسماعيل جبارزاده، نماينده تبريز و نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه، در اين ارتباط مي گويد: "قيمت بنزين در بازارهاي جهاني بين ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان است، بنابراين هيچ توجيه علمي و منطقي وجود ندارد بنزين را با اين قيمت وارد کرد و سپس آن را به قيمت ۸۰ تومان در اختيار مصرف کنندگان قرار داد تا در خيابان ها دود شود و هوا را آلوده کند. تا اين حد سوبسيد دادن به يک کالاي مصرفي، هيچ توجيه اقتصادي ندارد". نماينده تبريز در همين گفت و گو با تاکيد بر اينکه: "مصوبه کميسيون به عنوان يک تبصره به لايحه دولت براي تأمين کسري منابع مالي واردات بنزين اضافه شد ... مصوبه ياد شده تنها در کميسيون برنامه و بودجه به تصويب رسيده و بايد در صحن علني مجلس هم تصويب شود." اين تصويب، به معناي آن است که "دولت به ناچار بايد براي واردات بنزين به فکر چاره ديگري باشد".

اما به نوشته سايت انتخاب "کميسيون برنامه و بودجه مجلس در شرايطي دولت را به فکر يافتن راه حل هاي ديگري براي واردات بنزين واداشته است که پيش از اين دولت جديد در لايحه تقديمي خود به مجلس خواستار دو نرخي شدن بنزين در کشور" شده بود.

پيش از آن محمد رضا با هنر، با اشاره به اينکه در"سال جاري ۳ تا ۴ ميليارد دلار هزينه واردات بنزين شده" که از ديد وي "کاملا غير منصفانه" است، از افزايش قيمت بنزين و نان در سال آتي خبر داده بود. امري که "ناچارا بر سطح عمومي قيمت ها تاثير مي گذارد". البته آقاي باهنر، اين را نيز افزود که "براي اينکه افزايش قيمت بنزين روي بقيه کالاها اثر نگذارد، بايد به مرور فرهنگ سازي" شود.

سيمان بيرون از سبد

به دنبال نان و بنزين، طبق اعلام وزير امور اقتصاد و دارايي دولت جديد، سيمان هم از سبد حمايتي بيرون رفت. اين کالاي اساسي که تاثيري حياتي بر قيمت ها دارد، از دو ماه آينده به صورت آزاد عرضه خواهد شد. به گزارش ايسنا، دكتر داوود دانش‌جعفري ـ وزير امور اقتصادي و دارايي ـ در مورد تصميم‌هاي هيأت وزيران در اين مورد گفت: "در راستاي توسعه بازار رقابت، افزايش توان سرمايه‌گذاران در صنعت سيمان براي گسترش ظرفيت‌هاي توليدي، مبارزه با بازار سياه سيمان و رانت‌جويي و تقويت بازار سرمايه كشور و بويژه حمايت از سهامداران جزء بورس، قرار است از آغاز دي‌ماه سال ۱۳۸۴ قيمت سيمان در بورس فلزات و كالاي صنعتي و تحت كنترل هيأت نظارت بر آن بورس تعيين شود، مشروط بر اينكه تمام شركت‌هاي سيماني متعهد شوند كه براي سه سال كامل، كليه محصولات خود را فقط از طريق اين بازار متشكل به فروش برسانند".

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه بر اساس مصوبه دولت شركت‌هاي توليدكننده سيمان فقط مي‌توانند "متناسب با ميزان واردات كلينكر، به صادرات سيمان" اقدام كنند، افزود: "انتظار مي‌رود سرمايه‌گذاران در صنعت سيمان با سرعت بخشيدن به اجراي طرح‌هاي توسعه خود و با بالا بردن حجم توليد جاري سيمان از طريق اصلاًح خطوط توليد و ساير تمهيدات فني باعث متعادل شدن هر چه بيشتر عرضه و تقاضا در اين بازار شوند و تلاش كنند كه سيمان به قيمت عادلانه در اختيار مصرف كنندگان نهايي قرار گيرد". به گفته کارشناسان، آزاد سازي بنزين که براساس "اما" و "اگر" و دادن شعار به زودي عملي مي شود، تاثير فوري بر افزايش روند قيمت ها خواهد گذاشت.

بليت هواپيما

به گفته رئيس هواپيمايي کشوري، بليت هواپيما هم از آغاز سال آينده 30 در صد افزايش پيدا خواهد کرد.

ضرب المثل های ذهن من : از ماست که برماست!  یا گشتيم نبود، نگرد نيست یا جوجه رو آخرای پائيز میشمارن نه اولش!!!

بعديشا خودتون در قسمت نظرات يا comment زحمت بکشید و قرار بدين. ..پايان ...

| تمیزکاری داخل کامپیوتر »
| در آوردن پسورد ياهو و یاهو مسنجر از ريجستري »
| عجايب خبر سيما ! »
| شما چقدر درباره ايدز می دانيد؟ »
| کليک 68 منتشر شد »
| انحراف، اين بار از سوي متوليان اماكن مقدس - مسجد جمکران »
| راديو آمريکا در مورد ثبت نام گرين کارت آمريکا »
| مسئوليت پذيری - سخت کار کنيم »
| زندگينامه صادق هدايت »

سرت را بالا بگیر اقای احمدی نزاد ! تو یک قهرمانی

Post a Comment

تی تک Ù¾Ú© 2005

مجموعه ای بی نظير، خواندنی ترين داستانها ودانستنيهای زندگی بويژه جوانان [ شيک پوشی، ايدز ، جنسی و...] مطالب و آموزشهای لازم و ضروری همراه با نرم افزارهای ضروری کامپيوتر و جدید و آموزش. با قيمت مناسب و دسترسی آسان در سراسر کشور

توضیحات و خريد آنلاين

گرين کارت - کارت اقامت دائم آمريکا

مهلت ثبت نام تا اول آذر

برای اولين بار با صدور رسيد معتبر در ايران!

 

اطلاعات و ثبت نام

  :: برای تبليغات همزمان در 4 سايت پر بيننده با قيمت بسيار مناسب تماس بگيريد ::

برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

 

Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است