<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17882046\x26blogName\x3d%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%DA%A9%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D9%85\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://khakynews.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://khakynews.blogspot.com/\x26vt\x3d5032325622530286744', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

اطلاعیه بسیار مهم

از این پس جدید ترین مطالب خاکی دات کام را از طریق آدرس زیر مطالعه کنید که همواره به تازه های خاکی دات کام redirect می شود:

http://weblog.khaky.com

تازه های خاکی دات کام

سخن هفته: بصيرت و فكر عناصر دانش ما را تشكيل مي‌دهند د لذا دانش نه از فكر بدون بصيرت حاصلميشود و نه از بصيرت بدون فكر

[خاکی دات کام] [آرشيو] [پيوندها] [خريد آنلاين] [گالری عکس] [جزيره اسرار] [ کليک][ تبليغات] [ای ميل Email ] [ ياهو مسنجر] [ َ ATOM  ]

 


 آخرين اطلاعات از سمند، بنـز، پيكان ملي و سوهاي ايراني

 آخرين اطلاعات از سمند، بنـز، پيكان ملي و سوهاي ايراني
--------------------------------------------------------------------------------
گفت‌وگو با مديرعامل ايران‌خودرو
--------------------------------------------------------------------------------
مديرعامل «ايران‌خودرو» در بازديد از سايت «بازتاب»، آخرين تحولات بزرگ‌ترين واحد صنعتي كشور و برنامه آينده اين شركت در بازار خودرو ايران را تشريح كرد.

دكتر منوچهر منطقي، مديرعامل شركت «ايران‌خودرو» در ديداري دوساعته از سايت «بازتاب»، ضمن پاسخگويي به پرسش‌هاي متعدد، استراتژي «ايران‌خودرو» براي ايجاد پلات‌فورم ملي و توليد خودر وي صد درصد داخلي را تشريح كرد.

دكتر منطقي با اظهار اين نكته كه در جريان انجام پروژه طراحي و ساخت پژو 206 صندوقدار، گام بزرگي در به دست آوردن تكنولوژي طراحي بهينه خودرو برداشته شده است، تأكيد كرد: پس از انجام اين پروژه، «ايران‌خودرو» آمادگي توليد خودروي ملي را ـ كه همه قطعات حتي موتور آن، ساخت داخل باشد ـ پيدا كرده است و تا اسفند سال 86 نخستين خودرو با پلات‌فورم ملي را وارد بازار خواهد كرد.

دكتر منطقي توضيح داد: هرچند در پروژه پژو آريان، «ايران‌خودرو» صاحب برند و مالكيت معنوي نشد، اما با استفاده از اطلاعات و تجارب گرانبهايي كه در جريان طراحي و ساخت اين خودرو به دست آورده‌ايم، اكنون قادر به انجام طراحي بهينه خودرو بر اساس بالاترين تكنولوژي موجود جهان هستيم و اين دانش در توليد خودروي ملي (NP) نمود خواهد يافت.

مديرعامل «ايران‌خودرو» تأكيد كرد: هرچند پيش از اين طراحي بدنه خودروي سمند در ايران انجام شده، اما به دليل نداشتن تجربه قبلي و نبود دسترسي به شيوه‌هاي جديد طراحي، طراحي بدنه خودروي سمند با استفاده از مهندسي معكوس انجام شد و به همين دليل، برخي اشكالات در طراحي آن وجود داشت كه يكي از دستاوردهاي پروژه پژو آريان، توانايي برطرف كردن اشكالات طراحي سمند بود و مدل بهينه‌شده سمند كه هفده مورد اشكال اساسي و 47 مورد اشكال جزئي آن برطرف شده، در حال توليد است و در اواخر مهرماه، مدل بهينه‌شده سمند كه كيفيتي به مراتب بهتر از خودروهاي مشابه دارد، وارد بازار خواهد شد.

زندگی و کار در آمريکا. با SMS ايرانی   جديدترين بسته نرم افزاری  
ثبت نام گرين کارت آمريکا تا 7 آذر 84. پشتيبانی اخذ شناسه با SMS و راهنما. صدور رسيد معتبر      » اطلاعات بيشتر و ثبت نام جديدترين و معتبر ترين نرم افزارها + آموزش + بيش از 3000 مقاله، داستان از مشهورترين نویسندگان و متخصصان     » اطلاعات بیشتر

دكتر منطقي ادامه داد: دستاورد مهم ديگر «ايران‌خودرو»، نزديك شدن به پلات‌فورم ملي بود. «ايران‌خودرو» با اطلاعات فني گسترده‌اي كه در جريان پروژه پژو آريان از پلات‌فورم پژو 206 كسب كرد، هم‌اكنون آمادگي ايجاد پلات‌فورم ملي در اين شركت وجود دارد و با ايجاد تغييراتي در حد 30 درصد در پلات‌فورم اين خودرو، خودروي ملي كه علاوه بر بده توليد داخلي، از موتور ايراني نيز استفاده مي‌كند، قابل توليد خواهد بود.

مديرعامل شركت ايران‌خودرو، همچنين در بازديد از سايت «بازتاب» به پرسش‌ها و ابهامات موجود در عملكرد آينده اين شركت پاسخ گفت.
دكتر منوچهر منطقي با تأكيد بر نقش ايران‌خودرو در شكل‌گيري هويت ملي صنعت ايران گفت: به رغم آن‌كه شركت ايران‌خودرو، طي چهل سال گذشته به عنوان سمبل صنعت ملي در كشور مطرح بوده است، از حمايت لازم براي ارتقاي كمي و كيفي برخوردار نبود، حال آن‌كه در سراسر جهان، دولت‌ها از تلاش‌هاي ملي براي ارتقاي سطح فناوري و توان صنعتي، حمايت مي‌كنند.

مديرعامل ايران‌خودرو تأكيد كرد: بسياري از دولت‌ها با اختصاص 5/1 درصد از «GNP» (توليد ناخالص ملي) به صورت اعتبار بدون بهره يا كمك‌هاي بلاعوض با تلاش‌هايي كه نقش مؤثري در ارتقاي سطح فناوري و توان ملي دارند، موجب تقويت فرآيند توسعه مي‌شوند، اما در ايران چنين پديده‌اي مشاهده نشده است و به رغم نقش مؤثر و سرمايه‌گذاري فراواني كه ايران‌خودرو طي چهل سال گذشته در ايجاد مديريت ملي صنعتي داشته است، تاكنون در اين زمينه، كمك خاصي به بزرگ‌ترين واحد صنعتي كشور نشده است.

دكتر منطقي توضيح داد: در چند سال اخير و پس از اتمام پروژه توليد سمند كه با سرمايه‌گذاري بيش از چهارصد ميليارد توماني، ايران‌‌خودرو به نتيجه رسيد، پروژه‌هاي مهم ديگري چون NP (پيكان جديد)، پژو 206 صندوق‌دار و يك خودروي كوچك در شركت ايران‌خودرو آغاز شده است كه نتيجه آن، طراحي موتور و پلات‌فورم ملي است و اگر دولت و مجلس هفتم براي دستيابي سريع‌تر به برنو ملي و توليد خودروي متعلق به ايران جدي هستند، بايد حمايت‌هاي بيشتري از اين تلاش‌ها صورت گيرد.

مديرعامل ايران‌خودرو تصريح كرد: اين‌كه همه مسئوليت‌هاي ملي را بر يك واحد صنعتي متمركز كنيم و انتظار سرمايه‌گذاري و به نتيجه رساندن آن را داشته باشيم و ديگر بخش‌هاي صنعت خودرو به انجام واردات يا توليد انبوه پرسود ـ كه بدون نوآوري و سرمايه‌گذاري است ـ بپردازند، منصفانه نيست.

دكتر منطقي ادامه داد: در حال حاضر، ايران‌خودرو در آستانه برداشتن گام بزرگي براي ورود به بازارهاي جهاني است و انجام اين اقدام، جز با افزايش سطح فناوري و كيفيت توليدات، ممكن نخواهد شد.
مديرعامل ايران‌خودرو توضيح داد: بنا بر اعلام رسمي شركت پژو ـ كه از معتبرترين خودروسازان جهان به شمار مي‌رود ـ ايران توانسته است در توليد قطعات رتبه سوم را در ميان شش مركز توليد قطعات اين شركت به دست آورد. همچنين پذيرش توليد پژو 206 صندوق‌دار در ايران، نشان‌دهنده آن است كه شركت پژو به توانايي‌هاي فني صنعت خودرو ايران اعتماد كرده، چراكه توليد انحصاري يكي از محصولات خود را در اين كشور انجام مي‌دهد.

دكتر منطقي افزود: هم‌اكنون چهارده قطعه‌ساز ايراني، موفق به كسب استانداردهاي فني و زيست‌محيطي اروپا شده‌اند كه بايد اين كيفيت را كه حدود 20 درصد از قطعه‌سازان ما را پوشش مي‌دهد، تا 70 درصد افزايش داد.

مديرعامل ايران‌خودرو با اشاره به نقش توليد پژو 206 صندوق‌دار در توانايي‌هاي فني اين شركت گفت: ايران‌خودرو در توليد پژو 206 صندوق‌دار، موفق به دستيابي به فناوري طراحي بهينه خودرو شد كه صنعت داخلي، تاكنون به آن دست نيافته بود.

منطقي توضيح داد: 50 درصد كيفيت هر محصول صنعتي به ويژه خودرو، وابسته به طراحي آن است كه به دليل دسترسي نداشتن صنعت داخل بر فرايند طراحي بهينه و نيز به رغم همه تلاش‌ها و هزينه‌هاي صورت‌گرفته، محصولات داخلي تاكنون فاصله محسوسي با محصولات كشورهاي صنعتي داشته‌اند كه از اين پس، سطح طراحي در ايران‌خودرو دچار جهش جدي خواهد شد. در اين ميان، مي‌توان به موضوع طراحي بدنه سمند اشاره كرد كه به رغم زحمات فراوان انجام‌شده روي اين پروژه، اين خودرو به دليل برخي مشكلات مورد استقبال كافي خريداران واقع نشد؛ بنابراين، با تحقيقات صورت‌گرفته، اشكالات موجود سمند شناسايي و براي رفع آن اقدام شد كه در اين ميان، تجربه طراحي پژو 206 صندوق‌دار عامل مهمي بود.

مديرعامل ايران‌خودرو افزود: براي نمونه؛ صداي زياد بدنه سمند، يكي از عوامل نارضايتي مشتريان بود و به رغم آن‌كه بدنه اين خودرو از نظر اتصال و پيوستگي قطعات مشكلي نداشت، اما صداي آن بيش از ديگر خودروهاي روز جهان بود. ما در جريان طراحي 206 صندوق‌دار، براي كاهش صداي خودرو، تحقيقات گسترده‌اي كرديم و متوجه شديم كه شركت‌هاي توليد خودرو براي كاهش صداي اتومبيل، امواج صوتي ناشي از حركت طبيعي قطعات را از محدوده شنوايي انسان خارج مي‌كنند و ايران‌خودرو، نيز موفق شد اين فناوري طراحي را كه بالاترين سطح آن در اختيار شركت «پورشه» آلمان است، كسب كند؛ بنابراين، هم مشكل صداي بدنه سمند در مدل 84 آن كه از مهرماه عرضه مي‌شود، حذف شد و اين پارامتر در ديگر خودروهاي توليدي اين شركت هم در نظر گرفته مي‌شود.

زندگی و کار در آمريکا. با SMS ايرانی   جديدترين بسته نرم افزاری  
ثبت نام گرين کارت آمريکا تا 7 آذر 84. پشتيبانی اخذ شناسه با SMS و راهنما. صدور رسيد معتبر      » اطلاعات بيشتر و ثبت نام جديدترين و معتبر ترين نرم افزارها + آموزش + بيش از 3000 مقاله، داستان از مشهورترين نویسندگان و متخصصان     » اطلاعات بیشتر

دكتر منطقي ادامه داد: هم‌اكنون اطلاعات فني و تسلط ايران‌خودرو به پلات‌فورم پژو 206 صندوق‌دار، بسيار بيشتر از پژو 405 و L90 است، همچنين تسلط به اين دانش، باعث شده است تا امكان ايجاد پلات‌فورم ملي با استفاده از موتور ملي، طراحي NP و پلات‌فورم 206 به وجود آيد.

مديرعامل ايران‌خودرو با تكذيب فروش طرح NP به چين گفت: برنامه‌هاي توليد پيكان جديد (NP)، هم‌زمان توليد كم شده، توليد مشترك و هم‌زمان آن در ايران و چين است كه اين اقدام، هم هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري را كاهش مي‌‌دهد و هم بازار وسيع‌تري براي خودرو ايجاد خواهد شد.

دكتر منطقي، بهاي پيش‌بيني شده براي فروش NP را حدود هشت ميليون تومان برآورد كرد و افزود: اين خودرو كه از تكنولوژي روز و طراحي بهينه برخوردار است، تا اسفند ماه سال 86 به توليد انبوه خواهد رسيد و رويه خودروي مذكور كه طراحي اوليه آن در سال 81 توسط شركت «ايتال ديزاين» انجام شده است، با استفاه از موتور ملي (X-seven) عرضه خواهد شد.

مديرعامل ايران‌خودرو ادامه داد: هزينه اوليه توليد NP، حدود 270 ميليارد تومان و زمان آن چهار سال پيش‌بيني شده بود كه با استفاده از تجربه 206 صندوق‌دار، هزينه به حدود 160 ميليارد تومان و زمان به كمتر از سي ماه كاهش يافته است.

دكتر منطقي در توضيح ديگر برنامه‌هاي شركت ايران‌خودرو گفت: با توجه به توليد انحصاري پژو 206 صندوق‌دار در ايران، براي انتقال دانش فني توليد اين خودرو به چين، مذاكراتي با شركت پژو داشته‌ايم كه در مقابل، خواستار دانش فني پژو 307 صندوق‌دار كه خودروي مدل 2005 شركت پژو است، شده‌ايم و به احتمال زياد، پلات‌فورم توليد پژو 307 را ايجاد خواهيم كرد.

مديرعامل ايران‌خودرو، سهم توليد داخل از پژو 206 را در حال حاضر، 52 درصد اعلام كرده، افزود: پژو 206 صندوق‌دار از ابتدا بيش از 60 درصد توليد مي‌شد كه اين سهم از آبان ماه به 63 درصد افزايش مي‌يابد.
دكتر منطقي همچنين از توليد دو موتور «TU5» و «TU3» در داخل كشور خبر داد و افزود: در حال حاضر قطعات سيلندر و سرسيلندر اين دو موتور نيز در داخل كشور توليد مي‌شود.

مديرعامل ايران‌خودرو درباره ديگر توليدات اين شركت گفت: توليد دو خودروي آلماني «بنز» و «فويل‌‌درايو» ژاپني را كه قيمتي بيش از بيست ميليون تومان دارند، براي بازار خودروهاي گرانقيمت در دستور كار ايران‌خودرو داريم كه توليد خودروي بنز به دليل پيامدهاي پرونده هسته‌اي، با تأخير روبه‌رو شده و از مهرماه آغاز مي‌شود.

همچنين توليد خودروي ارزان‌قيمت «سوها» كه خودروي دونفره و با قيمت حدود 5/3 ميليون تومان است،‌ براي اقشار متوسط رو به پايين در سال 85 آغاز مي‌شود.

دكتر منطقي در بخش ديگري از سخنان خود درباره برنامه اصلاحات در ايران‌خودرو گفت: گام نخست اصلاحات، كاهش هزينه‌هاي توليد بود كه در سال 81 ، اين رقم به نود ميليارد تومان، در سال 82 به 170 ميليارد تومان و در سال 83 به 250 ميليارد تومان رسيد. در گام دوم، ايران‌خودرو، نظارت بر زنجيره تأمين كالا و اصلاح قراردادهاي خريد را مد نظر قرار دارد؛ در اين برنامه، قراردادهاي خريد قطعات از داخل و خارج كشور مورد نظارت جدي و اطلاعات مربوط به شرايط خريداري قطعات و كيفيت آن روي شبكه اينترنت و در دسترسي همه متقاضيان قرار خواهد گرفت.

همچنين كاهش ضايعات از راه افزايش كيفيت و حذف تقريبي خودروهاي كارشناسي نيز از ديگر دستاوردها بوده است.
دكتر منطقي، دستيابي به تحقق برنامه‌ريزي توليد از نظر زمانبندي و هزينه تمام‌شده را از مهم‌ترين دستاوردهاي مديريت ايران‌خودرو توصيف كرد و افزود: گام بعدي اصلاحات در ايران‌خودرو، تصميم نظارت مؤثر بر زنجيره توليد در قبل و بعد از اين شركت؛ يعني قطعه‌سازان از يك سو و تحويل، فروش و خدمات پس از فروش، از سوي ديگر است كه در اين راستا، سيستم بازرسي ويژه با ساختار جديد آغاز به كار مي‌كند و وظيفه آن رسيدگي و اعلام پاسخ به كليه حكايت‌ها و بازرسي متحد از شبكه فروش و خدمات پس از فروش است.

در جريان اين بازديد، دكتر ادبي، رئيس سازمان فروش و خدمات پس از فروش ايران‌خودرو نيز با اعلام فروش بيش از 480 هزار دستگاه خودروي توليدي اين شركت در شش ماهه نخست سال گفت: با توجه به برنامه توليد ششصد هزار خودرو در سال جاري، استقبال گسترده مردم از محصولات ايران‌خودرو، موجب ازدياد تقاضا نسبت به عرضه شده است.

دكتر ادبي ادامه داد: در چهار ماهه نخست، فروش ايران‌خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل، از افزايشي حدود 25 درصد برخوردار بوده و به رغم توليد روزانه دو هزار دستگاه خودرو در اين شركت، تقاضاي مردم براي پيش‌خريد محصولات ايران‌خودرو، افزايش مي‌يابد.

بازتاب

| رفسنجانی گروهی را مامور بررسی هزینه‌های دانشگاه آزاد كرد »
| آخرین حذفیات كنكور 85 اعلام شد »
| روش عمومي استفاده از شامپو، لوسيون، اسپري، کرم و ماسک مو »
| چند نکته مهم در استفاده از ياهو مسنجر جديد »
| کلیک شماره 70 منتشر شد »
| آموزش راه اندازی و تنظیم یک شبکه LAN کوچک »
| گل نرگس (بخش اول) »
| زودتر اقدام کنید، شاید امسال آخرین فرصت باشد »
| آمار یعنی دموکراسی! »

Post a Comment

تی تک Ù¾Ú© 2005

مجموعه ای بی نظير، خواندنی ترين داستانها ودانستنيهای زندگی بويژه جوانان [ شيک پوشی، ايدز ، جنسی و...] مطالب و آموزشهای لازم و ضروری همراه با نرم افزارهای ضروری کامپيوتر و جدید و آموزش. با قيمت مناسب و دسترسی آسان در سراسر کشور

توضیحات و خريد آنلاين

گرين کارت - کارت اقامت دائم آمريکا

مهلت ثبت نام تا اول آذر

برای اولين بار با صدور رسيد معتبر در ايران!

 

اطلاعات و ثبت نام

  :: برای تبليغات همزمان در 4 سايت پر بيننده با قيمت بسيار مناسب تماس بگيريد ::

برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

 

Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است