<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17882046\x26blogName\x3d%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%DA%A9%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D9%85\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://khakynews.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://khakynews.blogspot.com/\x26vt\x3d5032325622530286744', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

اطلاعیه بسیار مهم

از این پس جدید ترین مطالب خاکی دات کام را از طریق آدرس زیر مطالعه کنید که همواره به تازه های خاکی دات کام redirect می شود:

http://weblog.khaky.com

تازه های خاکی دات کام

سخن هفته: بصيرت و فكر عناصر دانش ما را تشكيل مي‌دهند د لذا دانش نه از فكر بدون بصيرت حاصلميشود و نه از بصيرت بدون فكر

[خاکی دات کام] [آرشيو] [پيوندها] [خريد آنلاين] [گالری عکس] [جزيره اسرار] [ کليک][ تبليغات] [ای ميل Email ] [ ياهو مسنجر] [ َ ATOM  ]

 


زمين‌شناسى پزشكى چيست؟

زمين‌شناسى پزشكى  چيست؟ 
زمين‌شناسى پزشكى يا مديكال ژئولوژى مطالعه اثر زيست‌ محيطى زمين بر روى سلامت انسان‌، حيوان، گياه، و شناخت عوارض و عوامل انحراف از سلامت است.

به گزارش خبرنگار سرويس «نگاهي به وبلاگ‌ها»ي ايسنا در وبلاگ http://geo.blogfa.com/ نوشته شده است: از گذشته دور تاثير عوامل آب و هوا، ميزان رطوبت، دما و ارتفاع و ديگر عوامل محيطى بر روى انسان‌ها شناخته‌ شده است.

اين دانش دو رشته‌اى با ماهيت كلى زمين‌شناسى ـ پزشكى، شاخه‌هاى مختلف علوم چون بيولوژى‌، شيمى، فيزيك، رياضيات، آمار، كشاورزى، آب ‌و هواشناسى، ايمونولوژى، اپيدميولوژى، پاتولوژى و پزشكى‌ جغرافيايى را نيز در برمى‌گيرد.
 

جديدترين بسته نرم افزاری

 
جديدترين و معتبر ترين نرم افزارها + آموزش + بيش از 3000 مقاله، داستان از مشهورترين نویسندگان و متخصصان      » اطلاعات بیشتر

زندگی و کار در آمريکا. با SMS ايرانی

 

ثبت نام گرين کارت آمريکا تا 7 آذر 84. پشتيبانی اخذ شناسه با SMS و راهنما. صدور رسيد معتبر       » اطلاعات بيشتر و ثبت نام


زمين‌شناسي به بررسي مسائل و عوارض موجود در زمين مي‌پردازد و زمين‌شناسي پزشكي بررسى عوارض شيميايى و تاثير آن بر ژئوشيمى هر منطقه و ساكنين بومي آن مى‌باشد.

اين علم با توزيع و مهاجرت عناصر در جهان و تعيين كمى عناصر در بخش‌هاى مختلف زمين سروكار دارد و از سوى ديگر به قوانين كنترل ‌كننده توزيع عناصر در هر منطقه مرتبط است. مطالعه اين بخش، زيربنا علم زمين‌شناسى ـ پزشكى است كه در حيطه‌ي آب، خاك، سنگ، رسوب، موجودات زنده اعم از گياهان و جانوران مي‌باشد. لذا تجزيه كمى و دقيق فاكتورهاى ذكر شده و دسترسى به ميزان عناصر متشكله در هر كدام از آن‌ها در شناخت و تاثير اين عوامل بر سلامت موجودات زنده بومى نقش تعيين‌ كننده‌اى دارد.

امروزه زير شاخه‌هاى مهمى در علم ژئوشيمى وجود دارد كه ژئوشيمى معدنى‌، آلى‌، اكتشافى‌، ميكروبى‌، زيست‌محيطى و پزشكى از آن جمله‌اند.

كليه عناصر تشكيل‌دهنده پوسته زمين از طريق چرخه خاك‌، آب و هوا وارد بدن موجودات زنده شده و در دراز‌مدت تاثيرات خود را بر جاى مى‌گذارند‌.

بسيارى از عناصر جدول مندليف نيز ماهيت دو سويه‌اى دارند كه در صورت افزايش يا كاهش، تاثيرات جبران‌ناپذيرى بر جا مى‌گذارند‌. مثل يدو فلوئور و بسيارى از عناصر راديو اكتيو كه در حالت طبيعى، محيط را تحت تاثير قرار مى‌دهد و انحراف از سلامت را در موجودات زنده باعث مى‌شود‌ و وجود كمربندهاى جغرافيايى كه گاه در طول يك قاره قابل پى‌گيرى است مثل بيمارى سل‌، تالاسمى‌، گواتر و برخى سرطان‌ها نشانگر تعمق به مسايل بومى و تاثيرات آن بر موجودات زنده مى‌باشد‌.

فعاليت‌هاى بشر بويژه پس از انقلاب صنعتى باعث آشفتگى در چرخه طبيعى ژئوشيمى برخى از عناصر گرديده‌، موادى كه به طبيعت اضافه مى‌شوند و تغيير مكان بسيارى از مواد معدنى اثرات نامطلوبى را بر محيط زيست و مستقيماً بر زندگى موجودات زنده مى‌گذارد و به طور كلي زمين‌شناسي پزشكي نشان‌دهنده اين است كه در بسياري از مناطق جهان بيماري‌هايي وجود دارد كه زمينه‌ي اصلي آن از طريق محيط وارد بدن انسان شده و به صورت ژنتيكي از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شود و به اشكال مختلف بروز مي‌كند.

با توجه به اين كه كليه عناصر زمين از چرخه آب، خاك و هوا به بدن انسان وارد مي‌شود، اگر بخواهيم در آينده از بسياري از بيماري‌ها و چگونگي حادث‌شدن آنها در يك جامعه مطلع شويم، راهي جز شناسايي دقيق زمين‌شناسي آن منطقه نداريم كه اين امر با شناخت عناصر موجود در زمين و به كارگيري اطلاعات موجود در علم ژئوشيمي و هيدروژئوشيمي محقق مي‌شود.
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگ‌ها
 

|  گوگل به کاربران اينترنت صفحات شخصی ارايه می دهد »
| فن‌آوري نانو و كابوسي براي كارواش‌ها »
| مهندسی برق - معرفی رشته »
|  بحران هسته ای ايران: لپ تاپ مسروقه وسناريو سازی؟ »
| مهندسی برق - معرفی رشته »
| پرسش و پاسخ: آنفلوانزای مرغی »
| پاسخ به سئوالات شما درباره آنفلوانزای مرغی »
| جورج بوش از طرح مقابله با آنفلوانزای مرغی پرده برداشت »
| ايران در معرض خطر آنفلوانزای مرغی »

Post a Comment

تی تک Ù¾Ú© 2005

مجموعه ای بی نظير، خواندنی ترين داستانها ودانستنيهای زندگی بويژه جوانان [ شيک پوشی، ايدز ، جنسی و...] مطالب و آموزشهای لازم و ضروری همراه با نرم افزارهای ضروری کامپيوتر و جدید و آموزش. با قيمت مناسب و دسترسی آسان در سراسر کشور

توضیحات و خريد آنلاين

گرين کارت - کارت اقامت دائم آمريکا

مهلت ثبت نام تا اول آذر

برای اولين بار با صدور رسيد معتبر در ايران!

 

اطلاعات و ثبت نام

  :: برای تبليغات همزمان در 4 سايت پر بيننده با قيمت بسيار مناسب تماس بگيريد ::

برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

 

Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است