<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17882046\x26blogName\x3d%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%DA%A9%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D9%85\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://khakynews.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://khakynews.blogspot.com/\x26vt\x3d5032325622530286744', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

اطلاعیه بسیار مهم

از این پس جدید ترین مطالب خاکی دات کام را از طریق آدرس زیر مطالعه کنید که همواره به تازه های خاکی دات کام redirect می شود:

http://weblog.khaky.com

تازه های خاکی دات کام

سخن هفته: بصيرت و فكر عناصر دانش ما را تشكيل مي‌دهند د لذا دانش نه از فكر بدون بصيرت حاصلميشود و نه از بصيرت بدون فكر

[خاکی دات کام] [آرشيو] [پيوندها] [خريد آنلاين] [گالری عکس] [جزيره اسرار] [ کليک][ تبليغات] [ای ميل Email ] [ ياهو مسنجر] [ َ ATOM  ]

 


يكي از 35 مخترع جوان زير 35سال جهان:سايتي مثل «گوگل» براي جستجوي عكس راه مي اندازيم

يكي از 35 مخترع جوان زير 35سال جهان:سايتي مثل «گوگل» براي جستجوي عكس راه مي اندازيم

خبرگزاري انتخاب : *مهرداد طبسي: چند پيش خبري منتشر شد كه يك پروفسو ر جوان ايراني يكي از 35 مخترع جوان زير 35سال جهان شده است.

پروفسور "پرهام اعرابي" از بخش مهندسي الكترونيك و كامپيوتر دانشگاه ترونتو به خاطر تأثير ژرف پژوهشهايش بر نحوه زندگي و كار انسانها از سوي گروهي از كارشناسان فن آوري اطلاعات برگزيده شد.

نشريه فناوري "ريويو" كه هم اكنون يكي از معتبرترين نشريات فني جهان محسوب مي شود در سال 1899 ميلادي فعاليت خود را آغاز كرده است و بيش از يك ميليون خواننده دارد.

در ميان برندگان پيشين جايزه اين نشريه، "سرگي برين" و "جري نيگ" بنيانگذاران "گوگل" و "ياهو" قرار دارند.

پرهام اعرابي كه 29سال دارد و از دوران نوجواني در كانادا به سر مي برد، پس از دريافت مدرك ليسانس و فوق ليسانس در رشته مهندسي برق، براي ادامه تحصيل به دانشگاه استنفورد آمريكا رفت و در 24سالگي درجه دكتراي خود را در رشته مهندسي برق دريافت كرد. وي از سال گذشته در اين رشته در دانشگاه تورنتو تدريس مي كند.

پروفسور اعرابي به خاطر تأثير ژرف پژوهشهايش بر نحوه زندگي و كار انسانها از سوي گروهي از كارشناسان فن آوري اطلاعات برگزيده شده است.اين جوان موفق ايراني چندي پيش به سؤالات تعدادي از ايرانيان پاسخ گفته است. كه در زير تقديم خوانندگان مي شود.

زندگی و کار در آمريکا. با SMS ايرانی   جديدترين بسته نرم افزاری  
ثبت نام گرين کارت آمريکا تا 7 آذر 84. پشتيبانی اخذ شناسه با SMS و راهنما. صدور رسيد معتبر       » اطلاعات بيشتر و ثبت نام جديدترين و معتبر ترين نرم افزارها + آموزش + بيش از 3000 مقاله، داستان از مشهورترين نویسندگان و متخصصان      » اطلاعات بیشتر

اختراعهاي مهم شما شامل چه طرحهايي است؟
سيستم اختراعي من دوتاست، اولي صدا را شناسايي مي كند كه مي تواند در تلفنهاي همراه، رايانه ها و ماشينها استفاده شود.

اين سيستم نوعي سخت افزار است كه صداهاي اضافه(نويز) را كم مي كند. پژوهشها در اين زمينه انجام شده اما چون هزينه هنگفتي را بايد متقبل شد تا بتوان آن را در ماشين و تلفنهاي همراه و... نصب كرد، در مورد عرضه سراسري آن در بازار به زمان نياز است.

بخش دومي آن سيستمي است كه مي توان توسط آن تصاوير مختلف را بر حسب موضوع در اينترنت جستجو كرد. ما در حال كار روي اين سيستم هستيم كه بتوانيم آن را وارد بازار كنيم. من فكر مي كنم كه بتوانيم تا سال آينده اين كار انجام شود. با كمك شركتي كه ما داريم ثبت مي كنيم مي توانيم تا نوامبر 2006 سايتي مثل گوگل براي جستجوي عكس راه بيندازيم.

فرق اين سيستم با موتور جستجوي عكس در ياهو يا گوگل چيست؟
فرقش اين است كه وقتي گوگل جستجو مي كنيم مثلاً يك عكس گل تا وقتي كه كسي در زير عكس ننوشته باشد "گل" موفق به پيداكردنش نمي شويم.

كمتر از پنج درصد عكسهاي اينترنت اين نوع زيرنويسها را دارد در حالي كه سيستمي كه ما رويش كار مي كنيم سعي مي كند كه به تمام عكسها نگاه كند و متوجه شود كه توي اين عكسها چيست؟ يعني نود و پنج درصد عكسهاي موجود در اينترنت. كه من فكر مي كنم خيلي مفيد باشد.

اگر كسي بخواهد اختراعي را ثبت كند كه در همه كشورها معتبر باشد از چه راهي بايد اقدام كند؟
بزرگترين مسأله در راه ثبت يك اختراع مشكل پولي آن هست، مخصوصاً اگر بخواهيد اختراعي را در سطح بين المللي ثبت كنيد.
ولي راهش آسان است. مثلاً مي شود به دفترهاي حقوقي مراجعه كرد. حقوقدان هاي متخصصي هستند كه مي توانند اختراع را طوري ثبت كنند كه كاملاً محفوظ باشد. آنها مي توانند اختراع را در كشورهاي مهم دنيا مثل اروپا، آمريكا يا ژاپن ثبت كنند.

هوش و استعداد خود را تا چه اندازه در موفقيتتان مؤثر مي بينيد و آيا تأثير آن را از ديگر شرايط بيشتر مي دانيد؟
هوش و ذكاوت تا اندازه اي در موفقيت آدمها تعيين كننده است، اما من فكر مي كنم كه كمك و همراهي خانواده و معلمان و دوستان آدم نقش تعيين كننده اي دارد. من همه موفقيتهايم را مرهون خانواده ام هستم چون فكر مي كنم كه هوش و حواس من نسبت به ديگر ايراني ها در حد متوسط است.

بزرگترين شكستتان در زندگي چه بوده است؟
بزرگترين شكست زندگي ام اين بود كه به خاطر مهاجرت زندگي اي كردم كه براي آن ساخته نشده بودم. اگر در ايران مانده بودم در درون خودم، آدم شادتري بودم. پس (بزرگترين شكستم) خارج شدن از ايران بود.

آيا دوست داريد به ايران برگرديد؟
خيلي خوشحال خواهم شد كه يك روزي بتوانم برگردم. خاطرات خوبي دارم و دوستاني از بچگي كه دلم مي خواهد آنها را دوباره ببينم.

تأثير نحوه آموزش و امكانات و شرايط محيط كانادا را در موفقيت خود چگونه ارزيابي مي كنيد؟
خيليها هستند كه در ايران درس خوانده اند و آدمهاي موفق تري هم هستند. من فكر نمي كنم درس خواندن من در كانادا خيلي مهم باشد.

سخت كوشي شما چقدر در موفقيت تان سهيم بوده است؟
پيروزي و شكست در زندگي همه وجود دارد، اما نه شكست بايد انسان را از پاي درآورد و نه پيروزي موجب رضايت بيش از حد شود. داشتن هدف در زندگي عامل بسيار مهمي در موفقيت است و بايد بي اعتنا به شكستها و همين طور پيروزيها به راه ادامه داد.

در زندگي چه چيزي براي شما جالب بوده است؟
در سن 24سالگي استاد دانشگاه شدن و از بسياري دانشجويان خود جوان تربودن مي تواند جالب باشد، اما عيبهايي هم دارد. در ابتداي كار بسياري از استادان دانشگاه از من حمايت مي كردند، اما بعضي هم من را يك پروفسور واقعي نمي دانستند.
http://entekhab.ir/print/?ID=8604

| خداحافظي «افشين» از خوانندگي: مي خواهم زندگي عادي داشته باشم »
| ايران رتبه پانزدهم فرار مغزها را در جهان دارد »
| اين بازي تنها يك قانون دارد! جدولي براي تمام فصول »
| اكس فروش دوميليارد توماني »
| آيت الله مكارم شيرازي: «فال گيري» حرام است »
| رايانه ي خود را هارد تكاني كنيد »
| شب‌هاي برره، قرباني پارازيت ماهواره‌اي! »
| زبان برره ای »
|  درد، پاداش خداست! »

Post a Comment

تی تک Ù¾Ú© 2005

مجموعه ای بی نظير، خواندنی ترين داستانها ودانستنيهای زندگی بويژه جوانان [ شيک پوشی، ايدز ، جنسی و...] مطالب و آموزشهای لازم و ضروری همراه با نرم افزارهای ضروری کامپيوتر و جدید و آموزش. با قيمت مناسب و دسترسی آسان در سراسر کشور

توضیحات و خريد آنلاين

گرين کارت - کارت اقامت دائم آمريکا

مهلت ثبت نام تا اول آذر

برای اولين بار با صدور رسيد معتبر در ايران!

 

اطلاعات و ثبت نام

  :: برای تبليغات همزمان در 4 سايت پر بيننده با قيمت بسيار مناسب تماس بگيريد ::

برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

 

Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است