<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17882046\x26blogName\x3d%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%DA%A9%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D9%85\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://khakynews.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://khakynews.blogspot.com/\x26vt\x3d5032325622530286744', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

اطلاعیه بسیار مهم

از این پس جدید ترین مطالب خاکی دات کام را از طریق آدرس زیر مطالعه کنید که همواره به تازه های خاکی دات کام redirect می شود:

http://weblog.khaky.com

تازه های خاکی دات کام

سخن هفته: بصيرت و فكر عناصر دانش ما را تشكيل مي‌دهند د لذا دانش نه از فكر بدون بصيرت حاصلميشود و نه از بصيرت بدون فكر

[خاکی دات کام] [آرشيو] [پيوندها] [خريد آنلاين] [گالری عکس] [جزيره اسرار] [ کليک][ تبليغات] [ای ميل Email ] [ ياهو مسنجر] [ َ ATOM  ]

 


پاسخ برره ای ها به منتقدان

پاسخ برره ای ها به منتقدان
 در پی طرح پاره ای انتقادات نسبت به مجموعه طنز «شب های برره» گروه فیلم و سریال شبکه 3 و سازندگان این مجموعه در نامه ای، به ایراد های مطرح شده پاسخ گفتند.
-------------------------------------------------------------------------------
در این نام& #1607; که از سوی روابط عمومی شبکه 3 ارسال شده، آمده است: این روزها مطالب مختلفی در مطبوعات درباره مجموعه طنز تلویزیونی «شب های برره» به چاپ رسیده که در برخی از مطالب انتقادهایی از این برنامه شده است. عده ای از بینندگان شریف سیما نیز طی تماس های تلفنی با روابط عمومی سازمان صدا و سیما و شبکه 3، نظرات خود را درباره این برنامه اعلام کرده اند.

بررسی مجموعه نظراتی که درباره این برنامه ابراز شده است، نشان می دهد که منتقدان این مجموعه دو دسته اند؛ عده ای دلسوزانه و از روی حسن نیت و به قصد اصلاح و خیرخواهانه نسبت به وجود برخی کاستی ها و ضعفها و احیانا بدآموزی های این برنامه ابراز نگرانی کرده اند و عده ای دیگر به نظر می رسد حدود انصاف را درنوردیده است و در مسیر تخریب رسانه سیما و دست اندرکاران این برنامه گام برداشته اند و نقادی های آنها متاسفانه علمی و کارشناسانه نیست. اما روی سخن ما با جماعت اول است . برای رفع نگرانی ایشان باید به نکاتی اشاره کنیم که به عنوان اشکالات برنامه انعکاس یافته است. البته شاید با کمی دقت بیشتر در برنامه های پخش شده از این مجموعه، دغدغه های خاطری برای آنها باقی نماند.
اول: بیان تمثیلی که در این مجموعه به کار رفته، تا حدی در این که بیننده به بعضی از ظرایف و نکات مورد نظر گروه سازنده (حداقل در قسمتهایی که تاکنون پخش شده) پی نبرده بی تاثیر نیست که امیدواریم در ادامه مجموعه بتوان این نقیصه را جبران کرد.

زندگی و کار در آمريکا. با SMS ايرانی   جديدترين بسته نرم افزاری  
ثبت نام گرين کارت آمريکا تا 7 آذر 84. پشتيبانی اخذ شناسه با SMS و راهنما. صدور رسيد معتبر      » اطلاعات بيشتر و ثبت نام جديدترين و معتبر ترين نرم افزارها + آموزش + بيش از 3000 مقاله، داستان از مشهورترين نویسندگان و متخصصان     » اطلاعات بیشتر

دوم: اگر می خواستیم با نگاهی ایجابی رفتار صحیح انسانی و اجتماعی را تبلیغ و ترویج کنیم و به عبارتی بیننده را نصیحت کنیم، قطعا به دام شعارزدگی می افتیم و با تبلیغ مستقیم که مطبوع طبع بیننده هوشیار و فهیم طنز تلویزیونی نیست، از مقصود خود باز می ماندیم تا به نا هنجاری های جامعه بپردازیم و از این راه رسالت خود را در تولید محصولی پیام دار و متناسب با اهداف رسانه ملی انجام دهیم. اگرچه هنوز در ابتدای راه هستیم و قسمتهایی از برنامه که تاکنون تولید و پخش شده است، حدود یک پنجم کل مجموعه را شامل می شود؛ اما به پشتوانه تفکر و تحقیق و بحث های کارشناسانه و حمایت ها و هدایت های مادی و معنوی سازمان صدا سیما و مدیران شبکه و به اتکای همکاری و همراهی گروهی منسجم و کارآزموده، توانسته ایم حجم قابل توجهی از مفاهیم ارزشمند و آموزه های اخلاقی مورد نیاز جامعه را در این مجموعه مطرح کنیم که فهرست وار به آنها اشاره می کنیم:

تقبیح چاپلوسی و تملق گویی که متاسفانه در جامعه ها رواج یافته است، تقبیح غیبت و بدگویی که متاسفانه نقل بعضی از مجالس و محافل ما شده، نهی از دورویی و دوگانگی در رفتار و روابط اجتماعی که استفاده از «افعال معکوس» تمثیل این معناست، نفی سودجویی و منفعت طلبی و کسب درآمدهای حرام و نا مشروع که انگیزه عمل به ارتشا و اختلاس است، تأکید بر لزوم کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط و دست و پاگیری که هیچ تناسبی با موازین شرعی و سنتهای اسلامی ندارد، از جمله سختگیری های بی مورد در ازدواج، ذم تحمل ناپذیری و پرخاشگری و توسل به زور در تعاملات اجتماعی از طریق نمایش دعوا های بی مورد و کسانی که با کوچک ترین مخالفتی با یکدیگر دست به یقه می شوند.

سوم: در انتخابات جغرافیایی برره، دکورها، لباس ها و گویش این مردم، نهایت سعی خود را کرده ایم که به هیچیک از مناطق ایران شبیه نباشد تا مبادا شائبه توهین به قوم خاص، زبان و لهجه خاص یا بخشی از سرزمین پهناور ایران را به وجود بیاورد. حتی دقت کرده ایم تا بحث شهری و روستایی مطرح نشود و این که در بعضی از انتقادات به تمسخر روستاییان متهم شده ایم و در برخی دیگر به توهین به شهری ها، نشان می دهد واقعا قصد تحقیر و توهین به هیچیک از این اقشار را نداشته ایم و به مقصود و منظور خود از ایجاد ناکجا آبادی انتزاعی نزدیک شده ایم. البته در این میان به موفقیت دیگری نیز نایل آمده ایم که همان ایجاد اشمئزاز و تنفر در بیننده نسبت به رفتارهای غلط برره ای هاست که در اعتراض اهالی مناطق مختلفی از کشور به تشابهات اتفاقی ناشی از برخی اسمها دیده می شود.

چهارم: از وارد شدن لطمه به زبان فارسی به عنوان یکی از عیب های برنامه سخن به میان آمده است که باید بپرسیم آیا لهجه های مختلفی که در ایران وجود دارند، تاکنون لطمه ای به این زبان زده اند، اگر پاسخ منفی است، پس لهجه بازیگران این مجموعه نیز صدمه ای به این زبان وارد نخواهد کرد. ضمن این که تاثیر اصطلاحات و تکیه کلام های مجموعه های طنز تلویزیونی معمولا مقطعی است و به همان سرعتی که در بین بینندگان جا می افتد و شایع می شود به همان سرعت نیز از خاطره ها محو می شود. اما نکته مهمی که در این باره می توان گفت، این است که زبان فارسی به دلیل غنای فرهنگی و غلبه ذاتی خود در طول تاریخ نه تنها تحت تاثیر لهجه ها و حتی زبان های دیگر قرار نگرفته، بلکه بر بسیاری از این زبانها تاثیرگذار نیز بوده است.

همچنین در برخی از ایرادات به این برنامه، از هزینه میلیادی کار سخن رفته است که برای رفع هرگونه سو تفاهم در این باره باید گفت: هزینه ساخت این برنامه دقیقه ای 116 هزار تومان است که با احتساب 90 برنامه 20 دقیقه ای رقم کل هزینه ساخت برنامه نصف آنچه که در مطبوعات آمده هم نمی شود که با توجه به سختی کار و تعدد بازیگران و مخارج سنگین دکور و اجاره مکان فیلمبرداری که باغی به مساحت حدود 40 هزار متر است، شاید ارزان ترین سریال ها ی تلویزیونی است.

اما ادخال سروردر قلب من مومن و ایجاد ابتهاج خاطر و نشاندن تبسم بر لبان بیننده، اولین هدفی است که دست اندرکاران این مجموعه دنبال می کنند که اگر هیچیک از نکاتی که ذکر شد نیز در این برنامه وجود نداشت، همین ایجاد نشاط و شادی و سرور در مخاطب به عنوان دلیل تولید و پخش این مجموعه کفایت می کرد.

در پایان از خداوند توفیق خدمت در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی را طلب می کنیم و از راهنمایی های بینندگان سیما که همواره ما را در بهبود کیفیت برنامه سازی یاری کرده اند، استقبال می کنیم.
آدرس خبر http://www.aftabnews.ir/vdcgxt9akx9zx.html

| گفتگویی خواندنی با غلامحسین کرباسچی »
|  آخرين اطلاعات از سمند، بنـز، پيكان ملي و سوهاي ايراني »
| مرگ یک روزنامه‌نگار در ناآرامی های برره! »
| رفسنجانی گروهی را مامور بررسی هزینه‌های دانشگاه آزاد كرد »
| آخرین حذفیات كنكور 85 اعلام شد »
| روش عمومي استفاده از شامپو، لوسيون، اسپري، کرم و ماسک مو »
| چند نکته مهم در استفاده از ياهو مسنجر جديد »
| کلیک شماره 70 منتشر شد »
| آموزش راه اندازی و تنظیم یک شبکه LAN کوچک »

Post a Comment

تی تک Ù¾Ú© 2005

مجموعه ای بی نظير، خواندنی ترين داستانها ودانستنيهای زندگی بويژه جوانان [ شيک پوشی، ايدز ، جنسی و...] مطالب و آموزشهای لازم و ضروری همراه با نرم افزارهای ضروری کامپيوتر و جدید و آموزش. با قيمت مناسب و دسترسی آسان در سراسر کشور

توضیحات و خريد آنلاين

گرين کارت - کارت اقامت دائم آمريکا

مهلت ثبت نام تا اول آذر

برای اولين بار با صدور رسيد معتبر در ايران!

 

اطلاعات و ثبت نام

  :: برای تبليغات همزمان در 4 سايت پر بيننده با قيمت بسيار مناسب تماس بگيريد ::

برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

 

Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است