<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d17882046\x26blogName\x3d%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AE%D8%A7%DA%A9%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D9%85\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://khakynews.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://khakynews.blogspot.com/\x26vt\x3d5032325622530286744', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

اطلاعیه بسیار مهم

از این پس جدید ترین مطالب خاکی دات کام را از طریق آدرس زیر مطالعه کنید که همواره به تازه های خاکی دات کام redirect می شود:

http://weblog.khaky.com

تازه های خاکی دات کام

سخن هفته: بصيرت و فكر عناصر دانش ما را تشكيل مي‌دهند د لذا دانش نه از فكر بدون بصيرت حاصلميشود و نه از بصيرت بدون فكر

[خاکی دات کام] [آرشيو] [پيوندها] [خريد آنلاين] [گالری عکس] [جزيره اسرار] [ کليک][ تبليغات] [ای ميل Email ] [ ياهو مسنجر] [ َ ATOM  ]

 


تست‌هاى كنكور پنج گزينه‌اى مى‌شود

 تست‌هاى كنكور پنج گزينه‌اى مى‌شود
مدير كل دفتر آزمون سازى و روانسنجى سازمان سنجش آموزش كشور از طراحى سؤالات پنج گزينه اى و پاسخ كوتاه در كنكور سراسرى سال‌هاى آينده خبر داد.

دكتر اسدالله آسرايى، در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به سياستهاى سازمان سنجش در خصوص طراحى سؤال 75;ت كنكور، خاطر نشان كرد: سياست‌هاى جديد سازمان سنجش در راستاى حذف سيستم تست‌زنى از كلاس‌هاى كنكور و دبيرستانها خواهد بود.
وى افزود: غير مفهومى بودن تدريس دروس در آموزش مقاطع متوسطه و گرايش دبيرستانها و كلاسهاى كنكور به سمت روشهاى تست زنى به دانش آموزان از معضلات فعلى آموزش كشور است كه به منظور رفع اين معضل سازمان سنجش به سمت طراحى سؤالات به صورت عمقى و مفهومى از منابع آموزش دوره متوسطه گام برداشته است.

وى با اشاره به انجام نظرسنجى از رتبه هاى برتر كنكور در خصوص چگونگى سؤالات كنكور امسال، تصريح كرد: اغلب اين افراد نسبت به بهبود و مفهومى شدن سؤالات كنكور ابراز رضايت كردند. بنابراين به اعتقاد ما حركت به سمت طراحى سؤالات مفهومى به همراه اعمال تأثير معدل دوره دبيرستان داوطلبان در كنكور منجر به مفهومى شدن و خارج شدن از روشهاى تست زنى در دبيرستانها و كلاسهاى كنكور خواهد شد.مدير كل دفتر آزمون سازى و روانسنجى سازمان سنجش با اشاره به ديگر برنامه هاى سازمان در جهت بهبود طراحى سؤالات كنكور، خاطر نشان كرد: پنچ گزينه اى كردن پاسخ تست ها و استفاده از پاسخ هاى كوتاه برخى از روشهايى است كه در دفتر آزمون سازى سازمان سنجش با هدف برگزارى آزمونهاى معيار، استاندارد و جامع در حال بررسى است.

زندگی و کار در آمريکا. با SMS ايرانی   جديدترين بسته نرم افزاری  
ثبت نام گرين کارت آمريکا تا 7 آذر 84. پشتيبانی اخذ شناسه با SMS و راهنما. صدور رسيد معتبر      » اطلاعات بيشتر و ثبت نام جديدترين و معتبر ترين نرم افزارها + آموزش + بيش از 3000 مقاله، داستان از مشهورترين نویسندگان و متخصصان     » اطلاعات بیشتر

وى افزود: با اعمال اين روشها با هدف گزينش سطح سواد، به داوطلبان كارنامه نمره داده مى شود، ولى در حال حاضر كارنامه رتبه به افراد ارائه مى شود. به عبارت ديگر در حال حاضر با ارائه كارنامه رتبه به داوطلبان امكان دارد فردى با اخذ نمره پايين در درسى در يك رشته تنها به دليل بهتر بودن رتبه در آن رشته پذيرفته شود، ولى با ارائه كارنامه نمره به داوطلبان سطح سواد و سطح علمى واقعى داوطلب در هر درس به درستى مشخص مى‌شود و در همين راستا دانشگاه ها مى توانند در پذيرش دانشجو براى هر رشته سطح مشخصى اعلام كنند، اين در حالى است كه در شرايط فعلى پذيرش دانشجو تنها به ظرفيت دانشگاه ها بستگى دارد نه سطح علمى دانشجو كه در صورت تحقق و اجراى اين برنامه قطعاً زمينه مناسبى براى تعامل بين دانشگاه و دانشجو در جهت هدايت دانشجو در مسير انتخاب رشته بر اساس توان واستعداد وبرآورد خواسته هاى دانشگاه و در نهايت موفقيت مطلوب تر به سمت اولويت ها و نيازهاى كشور منجر مى گردد.

دكتر آسرايى با اشاره به چگونگى بررسى و مطالعه در خصوص طراحى سؤالات كنكور، خاطر نشان كرد: سازمان سنجش طى برگزارى جلساتى با مسؤولان وزارت آموزش و پرورش به اين نتيجه رسيده است كه طراحى سؤالات كنكور مى تواند دبيرستانها و معلمان را به سمت تدريس مفهومى دروس سوق دهد.وى با اشاره به طرح اعمال تأثير معدل در نمره كنكور داوطلبان اظهار كرد: با برگزارى آزمون جامع كشورى در پايان دوره متوسطه از سال جارى نمره معدل داوطلبان با تأثير مثبت و از سالهاى آتى براى كليه داوطلبان به صورت تأثير مستقيم و ضريب اعمال خواهد شد، بنابراين به داوطلبان توصيه مى شود كه دروس خود را به صورت مفهومى مطالعه كنند.

وى با اشاره به زمان اجراى روشهاى جديد طراحى سؤالات كنكور، اظهار كرد: روشهاى پيشنهادى مانند پاسخ هاى پنج گزينه اى و جواب كوتاه پس از تست آزمايش در آزمونهاى كوچك براى آزمونهاى بزرگتر و كنكور اعمال خواهد شد.

وى با بيان اينكه در آزمون سراسرى ۸۵ تنها يك نوع سؤال و از كتابهاى سالى واحدى طراحى مى شود، خاطر نشان كرد: با اين حال سؤالات كنكور مانند كنكور ۸۴ در چندين كد متفاوت طراحى مى شود به عبارت ديگر يك نوع سؤال با چينش هاى متفاوت در اختيار داوطلبان قرار مى گيرد و با اعمال اين روش از تقلبها و تخلفات موردى جلوگيرى مى‌شود. وى با بيان اينكه با اعمال اين روش آمار تقلبها در آزمون ۸۴ بسيار كاهش يافته بود، گفت: خوشبختانه مصوبه جديد مجلس جرايم سنگينى براى متخلفين تعيين نموده كه خود نيز عامل بازدارنده بسيار مفيدى براى جلوگيرى از تخلفات و تقلبات خواهد بود.

مدير كل دفتر آزمون سازى و روانسنجى سازمان سنجش با ارائه توصيه‌هايى به داوطلبان كنكور اظهار كرد: داوطلبان دل به كلاسهاى كنكور نبندند و تنها كتابهاى درسى خود را با دقت و به صورت مفهومى مطالعه كنند و مطمئن باشند كه سؤالات كنكور از مباحث داخل كتابهاى درسى طراحى مى شود و اگر اتفاقى سؤالى از خارج كتب درسى طراحى شود مطمئناً حذف خواهد شد.

بازتاب

| پاسخ برره ای ها به منتقدان »
| جزئیات تخلفات و فساد مالی در وزارت نفت »
| گفتگویی خواندنی با غلامحسین کرباسچی »
|  آخرين اطلاعات از سمند، بنـز، پيكان ملي و سوهاي ايراني »
| مرگ یک روزنامه‌نگار در ناآرامی های برره! »
| رفسنجانی گروهی را مامور بررسی هزینه‌های دانشگاه آزاد كرد »
| آخرین حذفیات كنكور 85 اعلام شد »
| روش عمومي استفاده از شامپو، لوسيون، اسپري، کرم و ماسک مو »
| چند نکته مهم در استفاده از ياهو مسنجر جديد »

Post a Comment

تی تک Ù¾Ú© 2005

مجموعه ای بی نظير، خواندنی ترين داستانها ودانستنيهای زندگی بويژه جوانان [ شيک پوشی، ايدز ، جنسی و...] مطالب و آموزشهای لازم و ضروری همراه با نرم افزارهای ضروری کامپيوتر و جدید و آموزش. با قيمت مناسب و دسترسی آسان در سراسر کشور

توضیحات و خريد آنلاين

گرين کارت - کارت اقامت دائم آمريکا

مهلت ثبت نام تا اول آذر

برای اولين بار با صدور رسيد معتبر در ايران!

 

اطلاعات و ثبت نام

  :: برای تبليغات همزمان در 4 سايت پر بيننده با قيمت بسيار مناسب تماس بگيريد ::

برای اشتراک،ايميل خود را وارد نموده و تائيد نمائيد. سپس لينکی را که به ایمیل شما وارد می شود برای تائید نهائی، کليک نمائید تا اشتراک شما کامل شود.[در صورت عدم وجود لینک در inbox، لطفاً فولدر Bolk يا Spam ایمیل وارد شده را نیز چک نمائید.]

» آشنائی بیشتر  »آرشیو خبرنامه

 

 

Creative Commons Licenseكپي رايت مطلب2004-2005


Detailed Stat. Here
از تاریØ® 8/9/83 کانتر زیرین قرار داده شده است